Debütál a BME Paradicsom Csapat legújabb fejlesztése

Az alternatív meghajtású autót megalkotó műegyetemi csapat május 27-30. között a Hungexpón rendezett Ipar Napjai rendezvényen mutatja be küllő nélküli agymotoros kerekét.

Nagyjából egy év alatt jutottunk el az ötlettől a megvalósításig, egy kézzelfogható és működő prototípus elkészítéséig – ismertette Tóth Miklós csapatkapitány. A kerék tervei három szakmai gyakorlat, majd egy szakdolgozat keretében készültek el, a terveket szponzoraink hathatós támogatásával sikerült megvalósítanunk – avatott be a részletekbe (Bartalus Dávid gépészmérnöki MSc hallgató néhány hete éppen ezzel a küllő nélküli kerékagy-motor koncepcióval nyerte meg országos Creo CAD tervezői versenyt, amelyről a bme.hu is beszámolt – a szerk.).

A gyártási munka február elején kezdődött, a tesztek pedig már közel egy hónapja tartanak – tájékoztatott a csapatvezető. A csapat a következő hónapban véglegesíti a formatervet, valamint elkészül a gyártástechnológiát figyelembe vevő modellezése. A jelentős részben hazai cégek támogatásával készült kerék-prototípus következő verziójának gyártása júniusban indul.

A Paradicsom Csapat a tervek szerint a 2015-ös nemzetközi Shell Eco Marathonon, a kategóriájában legrangosabb mérnökversenyen méretteti meg magát. A BME korábban sohasem képviseltette magát a rangos nemzetközi versenyen.

A nagyszabású nemzetközi versenyre egyetemi és főiskolai csapatok jelentkezhetnek saját tervezésű és építésű járművel. A feladat minél nagyobb távolságot megtenni egyetlen liter üzemanyaggal. Az olajipari nagyvállalat által meghirdetett versenyen a résztvevők még nem ismert üzemanyag-hatékonysági technológiákat tesztelnek.

A BME Paradicsom Csapat állandó tagfelvételt tart, ahova elsősorban a villamos- és gépészmérnök, illetve marketinghez értő hallgatók jelentkezését várják. Elérhetőségük: paradicsomcsapatbme@gmail.com

Aki szeretné megtekinteni agymotorjukat és a magyar ipar szerteágazó irányzatait, az ingyenesen regisztrálhat a rendezvényre.