A BME VIK látványos kísérletek sorával várta a pályaválasztás előtt álló középiskolásokat

Csaknem 40 kari labor rejtelmeibe avatták be a tizenéveseket a Pro Progressio Alapítvány középiskolák számára meghirdetett versenyének záróakkordjaként.

„Frissen felvett elsőéveseinkkel az évnyitón egy kérdőívet töltetünk ki, mert arra voltunk kíváncsiak, honnan hallottak a képzésünkről. Az eredmények nyomán egyértelműen kiderül, hogy a Nyitott laborok program és a középiskolai bemutatkozóink hatékonyabbak az egyetem összes többi tájékoztatójánál” – fejtette ki Tevesz Gábor docens, a Villamosmérnöki és Informatikai Kar dékánhelyettese, a Nyitott laborok program fő szervezője.

A BME VIK a Nyitott laborok délutánjával zárta a középiskolák számára meghirdetett Pro Progressio pályázatot. (Az elismerések átadásáról ITT olvashat - szerk.) A rendezvényre huszonnégy középiskola mintegy 650 diákját várták a szervezők. Az immár nyolcadik alkalommal meghirdetett program népszerűségét bizonyítja, hogy volt olyan középfokú oktatási intézmény, ahonnan hatvan érdeklődő érkezett.

A diákok és az őket kísérő tanárok a Kar I épületének egyik nagyelőadójába érkeztek. A 20-25 fős csoportokba szervezett tizenéveseket felsőbb éves hallgatók vezették végig a laboratóriumokon, amelyekben a bemutatókat a kar oktatói és PhD hallgatói tartották. A nagyszámú látogató miatt a kar 39 laborja déltől este hatig várta az érdeklődőket.

Idén érdekfeszítő bemutatók és kísérletek csináltak kedvet a pályaválasztás előtt álló és a villamosmérnöki vagy informatikai képzést fontolgató diákoknak: robotautót, kvadrokoptert és szerelő robotokat is láthattak, illetve megismerhették a mobiltelefonok vagy például az optikai és a mikrohullámú távközlés titkait.

„A diákok úgy mennek el innen, hogy új, érdekes élményekkel töltődnek fel, és otthon is mesélnek az itt eltöltött délutánjukról” – ecsetelte Tevesz Gábor. „Méltán bízunk abban, hogy sokukkal később az egyetemi padsorokban is találkozhatunk.”

HA - TJ

Fotó: Takács Ildikó