Terítéken az elektromos repülőgépek hajtásrendszerének fejlesztése is

Megerősítette kapcsolatát a Siemens és a Műegyetem, ezzel új fejezet nyílt a húsz éves múltra visszatekintő együttműködésben.

„Együttműködésünk a BME-vel lassan két évtizedre nyúlik vissza. Ez idő alatt számos hallgatói kezdeményezést támogattunk, és több diplomapályázat hozott remek eredményt, amelyekre vállalatunk is büszke” – emelte ki Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója az egyetem és vállalat képviselői közötti találkozón, amelyen aláírták az új együttműködési szerződést. „Közös érdekünk, hogy hazánkban minél több jól képzett mérnök lépjen a munkaerőpiacra. Ezért számos területen kívánjuk a továbbiakban is segíteni a BME törekvéseit” – tette hozzá.

A vállalat idén 8 millió forintos adománya immár hagyományosan a szakmai gyakorlatok szervezését és lebonyolítását segíti, e mellett pályázatot hirdetnek diplomaterveket készítőknek, anyagi támogatást nyújtanak a tudományos diákköri munkában részt vevő hallgatóknak, valamint olyan tájékoztató kiadvány megjelenítésének költségeihez járulnak hozzá, amely a mérnöki hivatással ismerteti meg a középiskolásokat. E kezdeményezéseket, programokat és ösztöndíj-támogatásokat a Siemens a Pro Progressio Alapítvánnyal partnerségben valósítja meg.

A két fél még szorosabbra fűzi együttműködését a kutatás és a fejlesztés területén is: ennek stratégiális lehetőségei meg is újultak a közelmúltban létrejött a Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központ (FIEK) révén. A vállalat és a Műegyetem négy évig tartó, a FIEK keretében végzendő közös kutatásai az elektromos repülőgépekhez fejlesztendő hajtásrendszerekre összpontosítanak.

„A FIEK létrehozása jelentős mérföldkő mind az egyetem életében, mind pedig a hazai kutatás-fejlesztésben: ilyen együttműködésekkel lehet minél több, az ország versenyképessége szempontjából is jelentős innovációt létrehozni a magyar gazdaság számára” – hangsúlyozta Józsa János, a BME rektora, aki rámutatott, „a Siemens hazai kutatócsapata legutóbb az eFusion repülőgépbe fejlesztett elektromos hajtásrendszerével bizonyította, hogy jelentős áttörésekre képes az iparágban. Örömmel tölt el bennünket, hogy csapatunk, kutatóink és tanulóink a jövőben együtt dolgozhatnak a holnap elektromos repülőgépei hajtásrendszerének fejlesztésén.”


 

HA - TJ

Fotó: Philip János