Építészmérnöki Kar

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen 146 éve folyik építészmérnök képzés. Itt végeztek a 19. század végi Budapest városképét meghatározó épületek tervezői - Steindl Imre, Hauszmann Alajos, Schulek Frigyes - is, de a kar sokszínűségére jellemző, hogy a karon végzett Rubik Ernő - a Rubik-kocka megalkotója - vagy Domokos Gábor is, aki munkatársaival megalkotta a népszerű “Gömböc”-öt. 
 
Az építészet, az építészmérnöki szakma ezerszínű. A Karon végzett mérnökök lehetnek az épített környezetünk tervezői, megvalósítói, vagy a hátteret biztosító gazdasági területek vezetői. Számos építészmérnök tevékenykedik az építés során felhasznált anyagok, szerkezetek innovatív fejlesztői és a települések tervezői, szervezői között is. E mellet több tudományos eredmény és találmány is a karon végzett szakemberek nevéhez fűződik. A kar ezekhez a sajátos építészmérnöki életutakhoz nem csak a szakértelmet, hanem a jövőt felelősen alakítani vágyó gondolkodás igényét és képességét is biztosítja.
 
A képzések során a hallgatók az egységes ökoszisztémát értő, az épített környezet alakítása iránt elkötelezett, az ország és a világ változásaira reagáló, azt folyamatosan alakítani tudó, kihívásokat kereső és értő, kreatív szakemberekké válnak, akik az egyre specializálódó igényekkel folyamatosan lépést tartva sikeresen tudnak elhelyezkedni és versenyképes pozícióba kerülni. Ennek a hallgatói profilnak – emberi és szakmai – kialakulásáért, fejlesztéséért dolgozunk, jól érthető, átlátható és örömteli lépéseken keresztül. Karunkon bátorításra kerül a vállalkozó kedv, az alkotási vágy, az egyéni igényeknek megfelelő irányultság. A képzés során, segítjük kiemelkedni a kiválókat ugyanakkor mindenki számára biztosítjuk a lehetőséget a szakmai,- emberi út megtalálásához és a sikeres végighaladáshoz.
 
A karon szerzett diplomákat 1986 óta korlátozás nélkül elismerik Európában, de gyakorlatilag a világon mindenütt elfogadott. Célunk, hogy az Építészmérnöki Karon töltött idő alatt a hallgatók megtapasztalják a hallgatói-oktatói közös munka örömét, a jövőt célzó alkotás,- kutatás nagyszerűségét.