Különleges műegyetemi megoldás kisautók gazdaságos meghajtására

Kádár Lehel, a Gépjárművek Tanszék tudományos főmunkatársa irányításával készült a teljesen magyar fejlesztésű hibridüzemű villanyautó.

Az autó üzemeltetése négy forintba kerül kilométerenként. A csapat a 2000-es évek eleje óta kísérletezik a hibrid és a tisztán elektromos meghajtású járművekkel. Első sikerük egy háromkerekű elektromos kisautó volt, amiben a villanymotort nagy kapacitású kondenzátorokkal hajtották meg. Egy magyar feltaláló felajánlotta nekik használatra hidrogénakkumulátorát, amelynek köszönhetően létrejött a Hidrocar névre keresztelt különleges kisautó. Működésének lényege az, hogy a két hátsó kerékbe szinkronmotort szereltek, amit elektromos áram hajt meg. Akkumulátorról kapja az áramot, amit egy belső égésű motor hajtotta generátor tölt. A motort benzin, etanol vagy hidrogén hajtja meg.

Kádár Lehel egyébként tervezett a Balaton partjára gőzmozdony kinézetű, gumikerekes városnéző járművet, ami három kocsit húz vagy készített motor meghajtású, háromkerekű fagylaltos kocsit, továbbá különleges állatok vagy rakományok szállítására is alkalmas, speciális járműveket.