Az 5th Budapest Visual Learning Conference kétnapos angol nyelvű nemzetközi tudományos konferencia 2014.11.14-15. között kerül megrendezésre a BME GTK Műszaki Pedagógia Tanszék szervezésében.
A digitalizált-hálózott világ a képek, animációk és videók példátlan bőségével merőben új kihívás elé állítja az oktatás teljes rendszerét, jelesül a felsőoktatást is. Milyen értelemben beszélhetünk vizuális felszabadulásról, vizuális hazatérésről? Hogyan kapcsolandók vizuális tartalmak a hagyományos szöveges tartalmakhoz, mennyiben önálló jelentéshordozók a képek, mit jelent a képi és mozgóképi logika, hogyan tagolhatóak – és foglalhatók hálózott rendszerbe – a képernyőnyi mérethez szabott multimediális dokumentumok? Hogyan teremthető konzervatív egyensúly a szövegek klasszikus világa és a képek új világa között, mit jelent az írástudók felelőssége az illékonnyá váló szövegek korában? Ugyanakkor hogyan enyhítheti a képi kommunikáció a digitális-közvetített kapcsolatok elszemélytelenítő hatását? A BME GTK Műszaki Pedagógia Tanszékén 2009 óta működő Képi Tanulás Műhelye (Visual Learning Lab) most ötödik alkalommal szervezett évi nemzetközi konferenciáján tizenhárom ország negyvenhat kutatója számol be a vizuális tanulás távlataira irányuló tudományos eredményeiről.