Virtuális lakástúrához fejlesztettek szolgáltatást BME-s mérnökinformatikusok

A csapat célja, hogy alkalmazásuk, a Toura segítségével virtuálisan bejárható legyen az összes eladósorba kerülő ingatlan.

A Molnár Balázs, Mezei Adrián és Radostyán Bertalan alkotta fejlesztőgárda a műegyetemi mesterképzés végéhez közeledve, alig egy éve látott munkához, de már most több ingatlanirodát is ügyfeleik közt tudhatnak. A gyors érvényesülés azonban nem csak a jó ötletnek köszönhető, hanem Bányai Gergelynek is, aki üzletfejlesztőként a tavalyi év végén csatlakozott a fiatalokhoz. Vele és Adriánnal beszélgettünk a rendszer egészéről, és arról, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznie annak, aki az ingatlanpiac egészét akarja megreformálni.

Toura néven egy olyan szolgáltatást fejlesztetek, amivel az ingatlanirodák egyszerűen készíthetnek virtuális túrákat eladó házakról, lakásokról. Hogyan néz ki pontosan egy ilyen ingatlanhirdetés, miért jobb a mostaniaknál?

Bányai Gergely: Aki használta már a Google Street View-t, az nagyjából el tudja képzelni, hogyan épül fel egy virtuális túra: 360 fokos, más néven gömbpanorámás fotókból áll, amiken az adott tér minden irányban látszik – éppúgy körbenézhetünk bennük, mint ahogy körbenézünk a valóságban. Az egyes gömbpanorámákat átjárók kapcsolják össze, ezeken keresztül lehet "lépkedni" közöttük, vagyis a befotózott terek között.

Szemben az egyszerű képgalériákkal, amilyeneket a legtöbb ingatlanhirdetés mellett találunk, egy virtuális túra nagyságrendekkel több hasznos információval szolgál az adott ingatlanról: szó szerint teljes képet ad róla. Ez ráadásul nem csak annyit jelent, hogy az egyes gömbpanorámákon a plafontól a padlóig látunk minden helyiséget. Jellegéből adódóan egy virtuális túra érzékelhetővé teszi a terek méretét, és átláthatóvá válik benne az ingatlan beosztása is.

Ez önmagában persze még nem újdonság. A technológiát, és annak az értékesítését sem mi találtuk ki, egy ideje léteznek már erre megoldások: általában egy profi fotósokból álló csapat kimegy a helyszínre, ott körbe fényképezik az ingatlant, majd elkészítik a gömbpanorámákból álló túrát. Ez a folyamat azonban lassú, rugalmatlan és drága. Nem véletlen, hogy leginkább csak exkluzív helyszíneken működő szolgáltatók, múzeumok, luxuséttermek és drága szállodák csalogatják virtuális túrával a vendégeiket.

Tehát a technológia már létezik, mégsem terjedt el az ingatlanosok körében. Mi ennek az oka, és miben különbözik a ti megoldásotok?

Bányai Gergely: Az iménti példákkal ellentétben, a közvetítőirodák akkor működnek hatékonyan, ha a portfóliójukba kerülő ingatlanok folyamatosan és relatíve gyorsan cserélődnek. Emiatt csak a legritkább esetekben – például kimondottan nagyértékű ingatlanok értékesítésekor – fordul elő, hogy mégis megéri nekik egy, az ő tempójukhoz képest lomha és költséges szolgáltatásért fizetni.

A Toura abban különbözik az ismert megoldásoktól, hogy egyenesen az értékesítők kezébe adja a virtuális túra készítés teljes folyamatát, így az irodák gyorsan és kedvező áron tudják ebben a formában bemutatni az ingatlanjaikat, akár az összeset! A technológia részeként kifejlesztettünk ehhez egy telefonos alkalmazást és egy webes felületet, amelyek használata egy rövid, online is elvégezhető „gyorstalpalón” könnyen elsajátítható. Hiszünk abban, hogy a közeljövőben minden eladó ingatlan virtuális túrák által lesz megismerhető.

 

Az interjú folytatása elérhető az Építőmérnöki Kar honlapján.

Forrás: Építőmérnöki Kar/Tóth Flóra, Benke Hunor
Fotó: Toura