Közel 20 ezer látogatót fogadott a megújult Műegyetemi Állásbörze

Várakozásokon felüli érdeklődés övezte az arculatában és programjaiban is megújult 51. Műegyetemi Állásbörze rendezvényét 2022. március 22-23-án.

Három szinten, 150 kiállító, közel 2000 négyzetméteren várta azt a csaknem 20.000 látogatót, akik személyesen vagy az online térben ellátogattak az 51. alkalommal megrendezett Műegyetemi Állásbörzére, ahol több ezer főállású, részmunkaidős és gyakornoki álláslehetőségek, valamint a hazai és nemzetközi ösztöndíjkínálat is várta a hallgatókat, a pályakezdőket, valamint a tapasztalattal rendelkezőket egyaránt.

Az eseményt Czigány Tibor rektor nyitotta meg videóüzenetében, Kotán Attila kancellár pedig az állásbörze mindkét napján személyesen is ellátogatott a rendezvényre.

„A megújult külső mellett új programelemekkel is készültünk az érdeklődőknek már a rendezvény kampányidőszakában, majd a börzén is” – jegyezte meg a szervezők nevében Németh Ákos Zoltán, a BME Kancellária Hallgatói Szolgáltatási Igazgatóság (BME HSZI)  vezetője. Az újítások sorából kiemelte, hogy idén indult el a „Keress jól!”  című podcast csatorna, ahol egyetemi professzorokkal, volt hallgatókkal, mentálhigiénés szakemberekkel és a versenyszféra képviselőivel a siker témájáról beszélgetnek a szervezők. Az új információs csatorna hallgatói bázisa már csaknem 1000 fő. „A börze első napján a podcast stúdió is kitelepült rendezvényre, a legújabb felvételben a jelenlévő cégek és hallgatói szervezetek képviselőivel készültek interjúk” – ecsetelte az újítások sorát a BME HSZI igazgatója. Idén először csendült fel az eseményen a börze rádiója, amely a rendezvénnyel kapcsolatos közérdekű közleményeket és rádióspotokat közvetítette a látogatóknak. Az online előadásokat egy külön teremben, élőben vetítették ki a személyesen jelenlévők számára, és idén először helyszíni interaktív előadásokkal is készültek, amelyek szemmel láthatóan nagy népszerűségnek örvendtek.

„Jól debütált az állásbörze új arculata is: a modernséget, fiatalságot és lendületességet tükröző új színvilág és szimbólumai a visszajelzések alapján a kiállítók tetszését is elnyerték, a dizájn megérett az arculatváltásra” – jegyezte meg megvalósítói oldalról Orbán Balázs, a Műegyetemi Hallgatói Kft. (MŰHASZ) ügyvezető igazgatója. A szervezők úgy látták, valamennyi kitelepülő vállalat elsődleges célja a munkaerőtoborzás volt. Az ismertség szerzése és a brandépítés másodlagos szereppel bírt, ami azt bizonyítja, hogy kellően nagy a kereslet a műszaki, mérnöki, természettudományi és gazdasági végzettséggel rendelkezők iránt, ám akadtak nyitott pozíciók a humántudományok terén is. Az eddigi trendek továbbra is igazolódnak: a legkeresettebbek az informatikai, a villamosmérnöki és a gépészmérnöki ismerettel rendelkező pályázók.

A rendezvényen mind az online, mind a személyes részvétel ingyenes volt, ám regisztrációhoz kötött. Valamennyi börzére jelentkező álláskereső belépés után létrehozhatta saját látogatói profilját, ahol részletes életrajzi adatait is elérhetővé tehette a munkáltatók számára.

Több kiállító már a helyszínen beszámolt tapasztalatairól: az elmúlt évekhez képest sokkal célirányosabban keresték fel a cégeket a látogatók, felkészültek voltak, a legtöbben már konkrét kérdésekkel, elképzelésekkel és természetesen a pályázáshoz elengedhetetlen önéletrajzzal érkeztek a börzére. Több vállalati partner egyéni rekordokat döntött látogatottságban és álláspályázókban egyaránt. Számos kiállító már most jelezte részvételi szándékát az őszi eseményre, sőt, volt, aki már most nagyobb standot bérelt a soron következő állásmustrára.

A helyszíni tájékozódást az online és nyomtatott formában is elérhető Állásbörze Kalauz  segítette, amely álláskeresési tippeket és kiállítói információkat is tartalmazott. A Műhely Állásbörze Különszámából is további érdekességeket tudhattak meg az álláskeresők.

Az állásbörze online színterén is gördülékeny volt a lebonyolítás: a kampányidőszakban és a börze két napján közel 77.000 fő látogatta meg az esemény portálját, 500 új regisztráló jelentkezett be az oldalra, ám ez a szám folyamatosan nő, ugyanis a vállalati partnerek által meghirdetett állásajánlatok a rendezvényt követően is aktívak maradnak.

„A helyszíni és online esemény sikerén túl fontos megemlíteni a kampány időszakára hirdetett Felkészítő programsorozat eredményességét is” – hangsúlyozta a BME HSZI igazgatója. Többek között arról is beszámolt, hogy külföldi és magyar anyanyelvű hallgatók is jelentkeztek a tech-szektor kiválasztási trendjeiről szóló online előadásra, amely a nagy érdeklődésre való tekintettel másfél órás „karrierkurzussá” avanzsált. „Egy olyan hiánypótló eseményt sikerült életre hívnunk ezzel a kezdeményezéssel, ahol a központi téma mellett szó esett arról is, hogy nem magyar anyanyelvű hallgatóként hogyan érdemes Magyarországon gyakorlati helyet keresni, és pályakezdőként karriert indítani.” (Az informatív előadást a későbbiekben is megtekinthetik a téma iránt érdeklődő hallgatók a BME HSZI most induló „Felkészülés az állásinterjúra” kurzusának részeként – szerk.)

Továbbra is közkedveltek voltak az akár otthonról is elvégezhető online kurzusok, a legnépszerűbbek az Önéletrajzírás és a Stresszkezelés című programok, továbbá a hatékony tanulás és a pályafejlődés témái. A személyes jelenléttel tervezett workshopok iránti érdeklődés idén kisebb volt, ám az online programok a vártnál is nagyobb közönséget vonzottak. „A pandémia enyhülése mellett úgy látszik, további időre van szüksége a hallgatóknak ahhoz, hogy visszatérjenek a csoportos, jelenléti workshopokhoz és tréningekhez” – értékelték a felkészítő programokat a BME HSZI munkatársai. Az egyetemi szervezeti egység saját standdal is jelen volt az állásbörzén, ahol a Műegyetem megújuló alumni programjához gyűjtöttek hallgatói visszajelzéseket a BME HSZI képviselői.

A tavaszi börzével egy időben debütált a BME HSZI Vigyázz! Kész! Munkakezdés!”  című kiadványa, amely a már elhelyezkedett munkavállalóknak és a diákmunkát fontolgatóknak is hasznos tartalommal bír. Az online és nyomtatott formában is elérhető tájékoztatóban egyebek mellett a szerződéskötés, a munkahelyi stresszkezelés, illetve a szervezeti kultúra témáját is érintik, továbbá olyan kérdéseket is megfogalmaznak, amelyeket megválaszolva az olvasó naplóként is használhatja a füzetet. A börze életre hívói az esemény után is a hasznos információkat tartalmazó kiadvány használatára bíztatják a hallgatókat.

A szervezők bíznak benne, hogy a vírushelyzet további konszolidált állapota mellett ősszel is lehetőség lesz olyan hibrid esemény megszervezésére, ahol az online tér mellett a munkáltatók személyesen is találkozhatnak az álláskeresőkkel. Az 52. Műegyetemi Állásbörzét 2022. október 11-12. között rendezik meg.

 

 

TZS-HA

Fotók forrása: Vokoun Dániel, Műegyetemi Állásbörze