A MÁV-HÉV új kutatási projektjéhez csatlakozott a BME KJK

A Kar már korábban is együttműködő partnere volt a MÁV-HÉV Zrt.-nek, most egy újabb közös tudományos munka veszi kezdetét.

Ünnepélyes keretek között írt alá kutatási szerződést a Műegyetem a MÁV-HÉV Zrt.-vel. A BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar által elnyert ipari kutatási projektről szóló 5 éves, több mint bruttó 20 millió forint összértékű keretszerződés alapján a KJK kutatói a jövőben tevékenyen közreműködnek majd a cég vasúti járműveinek és az infrastruktúra elemek javítási technológiáinak optimalizálásában.

A kutatási szerződést 2020. június 19-én írta alá Józsa János, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem rektora, Kotán Attila kancellár, valamint Keresztes Péter, a MÁV-HÉV Helyiérdekű Vasút Zrt. vezérigazgatója. Az eseményen jelen volt Mándoki Péter, a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar dékánja.

A „HÉV vasúti járművek és infrastruktúra elemek javítási technológiáinak optimalizálása” címet viselő új kutatási projekt részeként a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar szakemberei vizsgálataikkal és elemzéseikkel hozzájárulnak a vasúti járművek és a vasúti infrastruktúra műszaki és gépészeti rendszereinek felújításához, valamint az üzemeltetési költségek és az alrendszerek közötti kapcsolatok optimalizálásához.

A szakmai kihívás mellett az ipari területen végzett kutatások a kar mérnökei számára egyúttal lehetőséget teremtenek arra, hogy legújabb eredményeiket az oktatásba is beépítsék, ezzel segítve a hallgatók ismereteinek bővítését. Az ipari környezetben alkalmazott vizsgálatok és megoldások ahhoz is hozzájárulnak, hogy a jövő közlekedésmérnökei és járműmérnökei az elméleti tudás mellett a gyakorlatban is sikerrel felhasznált módszereket, eljárásokat ismerjenek meg, amelyeket későbbi szakmai pályafutásuk során kamatoztatni tudnak.

A BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar szakemberei évek óta együttműködnek a MÁV-HÉV Zrt.-vel, ennek köszönhetően már eddig is számos műszaki szakértői feladatra kapott felkérést a kar a vállalattól.

Forrás: BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar
Fotó: Philip János