A KJK dékánhelyettesével megalakult a Zöld Busz program projektirányító bizottsága

A testület célja a városi buszflották megújításának szakmai támogatása.

Varga István, a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar dékánhelyettesének részvételével megalakult a Zöld Busz Program projektirányító bizottsága.

A Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv részeként a buszállomány alacsony kibocsátású járművek beszerzésén keresztül újul meg a 25 ezer főnél nagyobb létszámú településeken. A program kormányzati támogatásának köszönhetően 2020 és 2029 között összesen 36 milliárd forint áll rendelkezésre elsősorban elektromos meghajtású buszok beszerzésére. A Zöld Busz Program első lépéseként egy mintaprojekt indult, amelynek célja elektromos buszok kihelyezése a vidéki nagyvárosokban, tapasztalatgyűjtés a járműbeszerzés és -használat, az infrastruktúra-kiépítés terén.

A klímacélok elérésében és a karbonsemlegesség megvalósításában meghatározó szerepet tölt be a közlekedés zöldítése, hiszen a szektor a hazai üvegházhatású gázkibocsátás ötödéért felel. Magyarországon a helyi közösségi közlekedésben mintegy 2900 autóbusz vesz részt, ezek nagy része elöregedett és korszerűtlen.

A program projektirányító bizottságának elnöke Kaderják Péter energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár, felkért tagjai Varga István, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karának dékánhelyettese, Garamvölgyi Balázs, a Magyar Fejlesztési Bank főigazgatója, Kóbor György, a Magyar Villamos Művek Zrt. elnök-vezérigazgatója, Lepsényi István, a Valor Hungariae Zrt. vezérigazgatója, valamint Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

(Fotó: Iró Zoltán)

A városi buszflották megújítása a klíma- és természetvédelmi célok elérése mellett a szolgáltatási színvonal növelésével és a légszennyezés nagyarányú mérséklésével a helyi életminőség javításához is hozzájárul.

Forrás: BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar
Bélyegkép forrása: iho.hu