„Ambiciózus tervekkel vágunk neki a közeljövőnek”

Több műegyetemi versenycsapat is dobogós helyen végzett az idei, 9. alkalommal megrendezett Techtogether 2022 mérnökhallgatói versenyen.

Egyszerre valósított meg járműipari szakmai kiállítást, az aktuális ipari trendeket, az ágazatot érintő kihívásokat és az innovációt középpontba helyező konferenciát, valamint mérnökhallgatóknak szóló kétnapos megmérettetést az autopro.hu és a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE).

13 hallgatói csapat mintegy 400 hallgatója állt starthoz az őszi Techtogether 2022 versenyen, míg az ehhez kapcsolódó szakmai eseményen 23 kiállítóval, ipari partnerrel találkozhattak az érdeklődők. Mérnöki, gazdasági, pénzügyi, projektmenedzsment, kommunikáció, prezentációs készségek és egyéb soft-skill kompetenciák terén is kipróbálhatták magukat az idei megmérettetésre jelentkező hallgatói csapatok. A 2014 óta már kilencszer megszervezett mérnökverseny célja részben az, hogy bemutassa és népszerűsítse a fiatalok számára a műszaki karrierutakban rejlő lehetőségeket, kreatív alkotómunkára inspirálja a fiatalokat, és szorosabb kapcsolat kialakítására teremtsen alkalmat a járműipari vállalatok és a felsőoktatásban tanuló leendő mérnökgeneráció között. A versenycsapatok számára is egyedülálló lehetőséget kínál a szakmai esemény: vállalati partnerek előtt mutatkozhatnak be, új szponzori kapcsolatokat alakíthatnak ki, és nem utolsósorban olyan cégekkel kerülhetnek kapcsolatba, ahol szakmai gyakorlati idejüket tölthetik, elkészíthetik diplomamunkájukat vagy ahol akár hosszabb távon, munkavállalóként is számolhatnak velük.

A műegyetemi versenycsapatok eredményei a Techtogether 2022 mérnökhallgatói megmérettetésen:

2. hely - BME Motorsport

Különdíj: Hepenix Kft., S&T Consulting Hungary Kft., Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.

3. hely - BME SharkTeam

Különdíj: SMC Hungary

BME Formula Racing Team

Különdíj: a Kvint-R Kft.

A műegyetemi versenycsapatok az ezüst- és bronzérem mellett több vállalati különdíjat is bezsebeltek az idei Techtogether 2022 megmérettetésen.

A BME-s formációk között a legeredményesebb az ezüstérmes BME Motorsport lett. Az összesített második helyen felül a versenybírák úgy ítélték meg, hogy 5 vállalat feladatát ez a csapat oldotta meg a legjobban. Az elért eredményeket 3 partnercég (a Hepenix Kft., S&T Consulting Hungary Kft. és a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.) különdíjjal is honorálta.

„Ezekben a feladatokban többek között szó volt a reverse engineering témaköréről. Az egyik feladatnál 3D szkennelt geometria pontfelhőjéből Computer Aided Design (CAD) környezetben kellett 3D modellt létrehoznunk. Egy másik feladatnál CAN rendszerek és hardware-in-the-loop környezet témaköréhez kapcsolódóan vártak tőlünk megoldásokat, valamint több végeselem analízisre, adott programban versenyautó tervezésére és gazdasági, marketing jellegű feladatok megoldására is szükség volt” – osztotta meg a versenyfeladatok tematikájától György István, a BME Motorsport csapatkapitánya.

A Techtogether idei harmadik helyét a BME SharkTeam szerezte meg, továbbá elnyerte az SMC Hungary vállalati különdíját is.

A BME Formula Racing Team oldotta meg a legeredményesebben a Kvint-R Kft. feladatát, így ez a csapat vehette át az ezért járó vállalati különdíjat.

A Bálna Budapest rendezvényközpontban megrendezett eseményen több műegyetemi versenycsapat kiállítóként is jelen volt, bemutatták legújabb konstrukciójukat, valamint a fejlesztési elképzeléseiket.

„A 2022/2023-as versenyszezont szeptemberben a nagy fluktuáció miatt egy friss és kevésbé összeszokott formációval kezdtük. A versenyen a közös célért minden csapattag a maximumot nyújtotta, és részben ennek köszönhető, hogy dobogós helyen végeztünk. Büszkék vagyunk a második helyre, annál is inkább, mert a győztes szombathelyi csapattól mindössze 50 ponttal, azaz körülbelül 3%-kal maradtunk le. Ez egy ledolgozható hátrány a következő versenyek alkalmával” – vélekedett György István, a formáció vezetője. „Sok pozitív élménnyel gazdagodtunk, mindemellett olyan készségekre tettünk szert a felkészülés és a verseny folyamán, amelyeknek biztosan hasznát fogjuk venni tanulmányaink, munkánk és a csapatban végzett feladatok során is.” A közeljövőbeli tervekről elárulta, hogy jelenleg gőzerővel tervezik a 2023-as szezon versenyautóját, amelynek legnagyobb fejlesztése a tervek szerint a tömegcsökkentés és a hibrid hajtás lesz. „Koncepciónk szerint két, egymástól független agymotorral fogjuk meghajtani az első kerekeket, ezzel kiegészítve a Suzuki GSX-R 600-as belsőégésű motorunkat. így megépítjük Magyarország első hibrid hajtásláncú Formula Student versenyautóját” – árulta el a hallgatói csapat ambiciózus terveiről György István. A BME Motorsport számára a következő mérföldkövek a versenyek előfeladatai lesznek, amelyekben a műszaki jellegű és a szabályzatokkal kapcsolatos helyes válaszok egyet jelenthetnek a sikeres kvalifikációval a nyári versenyekre.

2022-ben a csapat egy rendkívül sikeres nyári versenyszezont tudhat maga mögött, ugyanis történetének eddigi legjobb eredményeit érte el: július végén a csehországi (FS Czech Republic) megmérettetésen az összetett második helyet, míg augusztus végén pedig a horvát (FS Alpe Adria) futamon összetett harmadik helyezett lett a BME Motorsport, mindkét alkalommal számos versenyszám dobogós helyét is megszerezték.

 

Gratulálunk a műegyetemi versenycsapatoknak az elért eredményekhez, és további sok sikert kívánunk az előttük álló versenyszezonra!

 

 

TZS-KJ

Fotók forrása: autopro.hu, versenycsapatok Fb-oldala