Magyaróra a kommunikációról -- kommunikáció a magyarórán

Időpont: 
2024. február 24. 10:15 és 16:00 között
Helyszín: 
E épület (Egry József u. 1.)
Kategória: 
Rendezvény
Szervezés: 
BME-egyetem
Kapcsolattartó: 
BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék

A program minden érdeklődő számára nyitott és ingyenes, de regisztrációhoz kötött:

jelentkezési határidő február 14., ezen a linken.

 

Progam:

 

10:00 Megnyitó (Schiller Mariann, Bárány Tibor)

 

I. Magyaróra a kommunikációról - előadások

Helyszín: E602

 

10:15-11:15

Tófalvy Tamás: Poszt, indexkép, feliratkozás - Az újságírás platformizációjáról a Telex tartalmainak és felületeinek elemzésén keresztül  

Gács Anna: „Végességekről és végtelenségekről.” Betegségről szóló szöveges és képi önéletrajzi elbeszélések

 

11:30-12:30

Patakfalvi-Czirják Ágnes: „Szövegtapadás”. Populáris dalszövegek elemzési lehetőségei

Janky Béla: A témakeretezés paradoxonai: a beszélők szándékai és a befogadók értelmezései

 

II. Kommunikáció a magyarórán - párhuzamos tanári szemináriumok

 

13:00-14:30

Rajkó Andrea Fenya: A tabu kényelmétől a dialógus kockázatáig a tanítás gyakorlatában[1]

Blaskó Ágnes: Akciómódszerek a magyarórán[2]

Hamp Gábor - Einhorn Ágnes (Idegen Nyelvi Központ): MI-eszközök a magyarórán[3]

 

15:00-16:00 Az E épület mítoszai. Vezetett séta a Műegyetem kampuszán Fiáth Henivel

 


[1] Olyan tabuizált – vagy annak vélt – tantermi helyzeteket fogunk értelmezni, amelyek ugyan aktívan jelen vannak a mindennapi beszélgetéseinkben (kisebbség, politika, szubkultúrák, hatalom, szexualitás, gyász, pénz stb.), de az ezekkel kapcsolatos társadalmi normák és kommunikációs stratégiák meglehetősen divergensek, emiatt sokszor feszültséget teremtenek bennünk és a körülöttünk élőkben.

[2] Tanszékünk a Radnóti Színházzal együtt második éve tart pedagógusképzést, amelynek keretei között akciómódszereket tanít a kollégáknak. Ezek a szociodráma alapú, Moreno nevéhez köthető módszerek a kritikai gondolkodást, a demokratikus működésmód fejlesztését, a cselekvőképesség megtalálását segítik, miközben támogatják, hogy a diákok egy-egy témát tényleg úgy dolgozzanak fel, hogy kapcsolódni tudnak közben saját magukhoz, saját kérdéseikhez is. A workshopon a résztvevők által hozott tananyagot vagy osztálytermi problémát dolgozzuk fel a módszer segítségével, majd lehetőség nyílik a használt technikák közös végiggondolására is.

[3] A workshop kiindulópontja, hogy minden tanárnak vannak félelmei a mesterséges intelligenciával (MI) kapcsolatban. Ezeket próbáljuk meg feltárni a műhelymunka első felében. Ezt követően csoportos feladatokban az MI osztálytermi felhasználási lehetőségeit keressük, továbbá foglalkozunk azzal, hogy hogyan lehet az értékelési problémákra felkészülni MI-környezetben.