Csaknem 100 virtuális programon mutatkozott be a 8 kar a BME Online Nyílt Héten

A Műegyetem alap- és mesterképzéseit a digitális térbe költözött előadásokon ismerhették meg az érdeklődők. A 2020. november 27. és december 4. között készült videók visszanézhetők.

Az eseményt beharangozó köszöntőjében Józsa János rektor a mostani végzős középiskolásoknak, mint a jövő mérnökeinek, közgazdászainak, matematikusainak és fizikusainak üzent. Kiemelte, hogy mind a HVG, mind pedig a Figyelő idei, hazai összegyetemi rangsorában a Műegyetem dobogós helyen, a szakok szerinti összesítésben pedig az élen áll. „A BME hosszú idők óta minőségi és naprakész tudásátadásban érdekelt” – fogalmazott az akadémikus.

Az Építőmérnöki Kar (ÉMK) 8 órányi videóval és 7 órányi online előadással készült. A kar képzéseit megismertető film megtekintéseinek száma meghaladta a 200-at, a tanszékek és laboratóriumok bemutatkozását pedig csaknem 300-an látták már. A rövidebb szakmai képi felvételek és a kísérletekről szóló tartalmak, valamint az élő közvetítések iránt komoly érdeklődés mutatkozott. Utóbbiak az építőipar egy-egy szakterületét térképezték föl és a jövő kihívásainak előrevetítését tűzték ki célul. A kötetlen beszélgetések során a résztvevők kitértek az Erasmus-ösztöndíjhoz kapcsolódó külföldi tanulmányokra, élményekre, továbbá az ÉMK-n működő öntevékeny hallgatói körökre is.

                                          

A Gépészmérnöki Kar (GPK) programja dékáni köszöntővel   és képzési tájékoztatóval kezdődött, ezután a  négy alapszakot (gépészmérnöki, mechatronikai mérnöki, energetikai mérnöki, ipari termék- és formatervező mérnöki) ismerhették meg kisfilmeken keresztül a továbbtanulni vágyók. A bemutató napok kerekasztal-beszélgetéseket kínáltak podcast formájában, ahol hallgatók beszéltek a képzésekről és az egyetemi életről. A Gépészkari Hallgatói Képviselet kérdezz-felelek videókban válaszolt az érdeklődőknek, majd laborvideókkal, oktatófilmekkel és a közösségi eseményekről (Sportnap, Kármán Nap, Gólyahajó stb.) forgatott összeállításokkal jelentkeztek a szervezők. Mindezek megtekinthetők a kar YouTube-csatornáján.

Az Építészmérnöki Kar (ÉPK) programjai között első ízben Alföldi György dékáni köszöntőjét, majd a nyílt hét lezárásaként az elköszönőt a kar Facebook-oldalán élőben követhették az érdeklődők. A tanszékek online élő előadásai során a leendő hallgatók kérdéseket is feltehettek, amelyekre azonnal választ kaptak. Aktív volt a részvétel a kar közösségimédia-oldalain elhelyezett kvíz játékokban is, valamint a kérdezz-felelek szekciókban. Az Építész Hallgatói Képviselet tagjai a social media honlapokon a közelmúltból felsorakoztatott eseményfotókkal, szakmai pillanatképekkel jelentkeztek.

Az Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar (VBK) három szakmai előadással, két virtuális laborlátogatással, egy oktatási tájékoztató előadással és két konzultációs alkalommal készült. A virtuális programsorozat keretei között bemutatták az új kari és szakismertető videókat, emellett a friss diplomások karrierlehetőségeit is felvázolták a vegyipari vállalatok megjelenítésével. A sikeres és nagyszámú látogatót vonzó események közül többről felvétel is készült, amelyek elérhetők a kar YouTube-csatornáján.

A Villamosmérnöki és Informatikai Kar (VIK) VIK Open Week 2020 néven online eseményekkel készült. A BME Nyílt Hét elején négy élőben közvetített előadás kezdődött a kar YouTube-csatornáján, majd egy online fogadóórán tehették fel kérdéseiket az oktatóknak az érdeklődők. A kar képzéseit és a felkészülés mikéntjét Tevesz Gábor oktatási dékáni megbízott ecsetelte, később 3 szakmai előadás következett: Sántha Hunor egyetemi docens a bioérzékelők világába vezette be a diákokat, Forstner Bertalan egyetemi docens a virtuális valóság felhasználási területeiről  szólt, végül. Dudás Levente egyetemi adjunktus a Műegyetemen készült első magyar kisműholdakról és a hozzájuk kapcsolódó fejlesztésekről árult el izgalmas részleteket. A rendezvény zárásaként 6 különböző tematikájú Teams-chatszobában „foglalhattak helyet” a tanulók és beszélhettek kari hallgatókkal egyetemi tapasztalataikról.  

(Forrás: SPOT)

Sikeres hetet zárt a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar (KJK) is. Az évek óta megszokott, személyes jelenlét melletti laborfoglalkozásokra és élő előadásokra idén nem volt lehetőség, ezért a KJK bemutatkozó weboldalán tett közzé a felvételiző diákok számára hasznos tartalmakat, amelyek egészen februárig elérhetők lesznek. Az el múlt hét folyamán csaknem 800-an kattintottak a kar YouTube-csatornáján közzétett videókra.

A Természettudományi Kar (TTK) számos szakmai programmal és előadással, kvantumszámítógép-programozással, kísérletekkel, kognitív tudományi laborok bemutatásával, valamint érdekes fejtörőkkel készült leendő hallgatóinak. A videók és a fizikus nőkkel készült interjúk a kar YouTube-oldalán a későbbiekben is megtekinthetők. A matematika, a fizika, a nukleáristechnika területéről, a hullámoktól és részecskéktől a Minecraft világán és az Euler-féle karakterisztikán keresztül a mérnöki kihívásokig számos népszerű és modern témával találkozhattak az érdeklődők. A képzéseket és a Wigner Jenő Szakkollégiumot ismertető kisfilmek mellett a kar Hallgatói Képviselete Zoom-meetinget is szervezett a középiskolásoknak.

A Gazdaság- és Társadalomtudományi Karon (GTK) csaknem 30 eseményből álló programsorozat vette kezdetét, amely 2020 decemberétől 2021 februárjáig várja az érdeklődőket.

Eddig, a december 4-ig tartó BME Online Nyílt Héten a középiskolásoknak szóló ismeretterjesztő  előadások az UP+Grade keretein belül a kritikus gondolkodás rejtelmeibe és annak tudatos fejlesztési lehetőségeibe engedtek betekintést. A záróesemény egy kerekasztal-beszélgetés volt Juhász Márta egyetemi docenssel, munka- és szervezetpszichológiai szakpszichológussal, Pettkó-Szandtner Judit jogásszal, és Bojár Gáborral, a Graphisoft alapítójával, valamint a moderátor és egyben a programsorozat szervezőjének, Balogh Blanka PhD-hallgatónak a részvételével. Az UP+Grade célja, hogy a középiskola végén vagy az egyetemi évek elején járó tanulókat olyan, a mindennapokban jól használható praktikus technikákkal ismertesse meg, amelyeknek hasznát veszik komplex döntések meghozatalánál, időtervezésnél, személyes célok meghatározásánál.

Az eseménysorozat keretében bemutatkozott a Testnevelési Központ és az Idegen Nyelvi Központ is. Előbbi a kurzuskínálatáról és szabadidős lehetőségekről adott tájékoztatást, utóbbi tájékoztatóján elhangzott, miképpen segíthetik a műegyetemi hallgatók idegen nyelvi írásbeli és szóbeli kommunikációs készségeinek fejlesztését. Azt is megtudhatták az érdeklődők, mit tehetnek azért, hogy aktív nyelvtudásuk az egyetem végére is megmaradjon. A programokon az oktatók és központok vezetői mellett a jelenlegi hallgatókkal is beszélhettek az résztvevők.