Hírfolyam
Megtartotta májusi ülését a BME szenátusa
2025. 05. 27.
Szabályzat, képzések indítása, valamint képzési programok módosítása is szerepelt a testület május 26-ai ülésének napirendjén.
A Szenátus elfogadta a BME új felvételi szabályzatát. A Rektori Kabinet Oktatási Igazgatósága azért készített új normaszöveget, mert a korábbi, 2017-ben megszületett és azóta nyolcszor módosított szabályzat újabb módosítása vált szükségessé a felvételi rendszer és több releváns jogszabály változása miatt.
A testület elfogadta Bihari Péter oktatási rektorhelyettes 104 szakirányú továbbképzés megszüntetéséről szóló előterjesztését. A képzési portfólió tisztítása jegyében született javaslat célja, hogy felszabadítson szakfelelősi, tantárgyfelelősi kapacitásokat. A megszüntetendő szakok között olyanok is vannak, amelyeket csak nyilvántartásba vetetett az egyetem, de nem indította el, és olyanok is, amelyeken évekkel ezelőtt volt utoljára felvett jelentkező és aktív hallgató.
Új továbbképzési szakok
Új képzések indításáról is döntött a Szenátus. Ilyen lesz a hidrogénenergetikai szakmérnök szakirányú továbbképzési szak és az energetikai beruházás- és projektértékelő szakember szakirányú továbbképzési szak (Gépészmérnöki Kar), továbbá a helikopter szakmérnök szakirányú továbbképzési szak, a helikopterspecialista szakirányú továbbképzési szak és a tűzvédelmi szakmérnök szakirányú továbbképzési szak (Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar).
A Szenátus elfogadta egy sor alap- és mesterszak új képzési programját:
Építőmérnöki Kar – építőmérnöki alapképzési szak (magyar és angol nyelvű, nappali), szerkezet-építőmérnöki mesterképzési szak (magyar és angol nyelvű, nappali), infrastruktúra-építőmérnöki mesterképzési szak (angol nyelvű, nappali és magyar nyelvű, levelező), földmérő- és térinformatikai mérnöki mesterképzési szak (angol nyelvű, nappali és magyar nyelvű, levelező), építményinformatikai mérnöki mesterképzési szak (angol nyelvű, nappali).
Gépészmérnöki Kar – energetikai mérnöki alapképzési szak (magyar nyelvű, nappali), gépészmérnöki alapképzési szak (magyar nyelvű, nappali), ipari termék- és formatervező mérnöki alapképzési szak (magyar nyelvű, nappali), mechatronikai mérnöki alapképzési szak (magyar nyelvű, nappali).
Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar – járműmérnöki alapképzési szak (magyar nyelvű, nappali), közlekedésmérnöki alapképzési szak (magyar nyelvű, nappali), logisztikai mérnöki alapképzési szak (magyar nyelvű, nappali), járműmérnöki mesterképzési szak (magyar nyelvű, nappali), közlekedésmérnöki mesterképzési szak (magyar nyelvű, nappali), logisztikai mérnöki mesterképzési szak (magyar nyelvű, nappali), autonóm járműirányítási mérnöki mesterképzési szak (angol nyelvű, nappali).
A Szenátus megszavazta a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar által gondozott járműmérnöki mesterképzési szak új szakfelelősének Veress Árpád egyetemi docenst.
A fenntartóváltással összefüggésben Charaf Hassan rektor tájékoztatta a Szenátust, hogy a BME Fenntartó Zrt. és a Kulturális és Innovációs Minisztérium közötti általános felsőoktatási feladatellátási keretmegállapodás és a felsőoktatási feladatellátási szerződés tervezete közel véglegessé vált. Hozzátette,
az egyetem aláírta a vagyonkezelési szerződést a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-vel.
A Szenátus ülésére benyújtott rektori beszámoló kitért arra is, hogy eredményesen lezajlott az Üzemi Tanács választása, jogorvoslati kérelem nem érkezett, így a választás érvényesen és eredményesen lezárult. Az Üzemi Tanács 2025. május 28-án tartja alakuló ülését.
A május 26-ai ülés napirendje itt olvasható, hangfelvétele pedig itt meghallgatható. A korábbi ülések anyagai itt megtalálhatók (a dokumentumok csak a BME belső hálózatáról nyithatók meg).
Rektori Kabinet, Kommunikációs Igazgatóság