Események
PARIPA Szakmai Est
Nagy Zsolt (Vezető kiberbiztonsági kitettségelemző, Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.)
Jármű-kiberbiztonság „hard” nehézségi fokozaton
Mióta gépesítetten közlekedünk, évről évre egyre több funkcionális és kényelmi elektronikával szereljük fel a járműveinket, ezek a komponensek egymással együttműködve egyre komplexebb funkciókat valósítanak meg. Gondoljunk csak például egy mátrix-fényszóróra, amelynek megvalósításához egy kamerának kell együttműködnie a fényszóróvezérlővel. A különböző funkciók ilyen mértékű integrációja olyan rendszerek összekapcsolását tette szükségessé, amelyek eddig egymástól teljesen függetlenül működhettek. Ha a gyártók ezen rendszerek összekapcsolását nem kezelik megfelelően, akkor olyan rendszerszintű sérülékenységek születhetnek, mint amilyeneket a méltán híres Jeep Cherokee-ügyben is láthattunk. A személygépjárművek esetében megszoktuk, hogy a kábelezés és a csatlakozási pontok a kíváncsi szemek elől elrejtve, burkolatok mögött futnak. A tehergépjárművek világában azonban a funkcionalitás gyakran felülírja az esztétikát. A komponensek és kábelkötegek gyakran a karosszéria elemein kívül helyezkednek el, kitéve azokat az elemeknek és bizony a rosszindulatú támadóknak. De mennyire is van egy ilyen teherautó kitéve a fizikai támadásoknak?
Az előadóról:
Zsolt az Óbudai Egyetemen szerezte villamosmérnöki diplomáját. Szakmai karrierjét beágyazott szoftverfejlesztőként kezdte a Thyssenkruppnál, ahol kriptográfiával, kommunikációs modulokkal és biztonsági funkciókkal foglalkozott. Ezt követően a Knorr-Bremse-nél folytatta pályafutását, mint kiberbiztonsági mérnök, ahol kitettségelemzéssel és kiberbiztonsági koncepciókkal foglalkozik, 2024-től a kitettségelemző és technológiai csoport vezetőjeként.